جشنواره استانی جابربن حیان طی آیینی با حضور مسوولان استان یزد در سالن امتحانات هنرستان فنی شهید چمران یزد آغاز شد.

یزدفردا :جشنواره استانی جابربن حیان طی آیینی با حضور مسوولان استان یزد در سالن امتحانات هنرستان فنی شهید چمران یزد آغاز شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد  مدیر كل آموزش و پرورش در آیین آغاز به كار این جشنواره گفت: برپایی چنین جشنواره هایی یك حركت جدید و ارزشمند است.

محمد كاظم رحیمی نژاد اظهار داشت: جشنواره جابرن حیان دانش آموزان را از حافظه محوری به سمت تفكر محوری سوق می دهد.

 وی اضافه كرد: معلمان باید شرایطی فراهم كنند تا دانش آموزان احساس نمایند كه می توانند كشف كنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد هم در این مراسم با بیان اینكه دانش آموزان امروز دانشمندان آینده كشور هستند گفت: این جشنواره ها در مدارس دانش آموزان را به تفكر وا می دارد.

مرات امین الرعایا با بیان اینكه دانش آموزان این مرز بوم اثبات خواهند كرد كه در آینده از نظر تولید علم و دانش حرفی برای گفتن دارند افزود: هم اكنون هم كشور ایران از نظر تولید علم و دانش دستاوردهای بسیار خوبی كسب كرده است.

وی اظهار داشت: ایران هفدهمین كشور از نظر تولید و هفتمین كشور هسته ای است.

امین الرعایا افزود:142 طرح از بین پروژه های علمی دانش آموزان طی چندماه به نتیجه رسیده و در نمایشگاه‌های 16 منطقه آموزشی داوری شده به مرحله استانی جشنواره جابر بن ‌حیان راه یافته‌اند.

وی تقویت راههای یادگیری، اعتلای جایگاه علمی ، آشنایی با نحوه كار دانشمندان و شناسایی و تقویت استعدادها را از اهداف جشنواره مذكور بیان كرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد گفت:این جشنواره یك رقابت سالم و هیجان انگیر علمی بین دانش آموزان ابتدایی است.

وی اضافه كرد:داوری آثار راه یافته به این مرحله نیز روز 18 اردیبهشت انجام می‌شود و تابلوی منتخب آزمایش به مرحله كشوری راه می‌یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا